1. toercompetitie 2017








follow-up systeem(GEWIJZIGDE VERSIE) zie clubblad nr.2 2014.


In het verleden is wel eens gebleken dat bij het rijden in een toertocht de regels voor het rijden met het follow – up systeem niet altijd voor iedereen duidelijk zijn. Daarom deze regels nog eens op een rijtje: De ritleider draagt een ORANJE vest en rijdt altijd vooraan. De hekkensluiter draagt een ORANJE vest en rijdt altijd achteraan. Bij het vertrek gaan de zijspannen en de langzame motoren vooraan rijden; zij doen niet mee in het follow – up systeem. De ritleider geeft bij richtingverandering de rijder die onmiddellijk achter hem rijdt de plaats aan waar hij moet staan, in de richting waar de rest ook naar toe moet en wel zodanig dat hij goed zichtbaar is voor de rest van de groep. Hij moet daar blijven staan totdat de hekkensluiter (met het oranje vest aan) eraan komt en aangeeft dat hij weer verder mag rijden. Als er een pechgeval is, stop er dan niet bij, meestal wordt dit opgevangen door de bezemwagen. Bij het naleven van deze eenvoudige regels kan het niet anders of al diegenen die bij het begin van de rit vertrokken zijn komen aan het eind van de rit ook weer terug.






http://veiling.catawiki.nl/motoren-brommerveiling?utm_campaign=Motorcycles-NL&amc=#{ADMEDIA_CODE}&utm_content=#{PARTNER_ID}&utm_medium=affiliate&utm_source=pn&amc=aff.Catawiki.49253.57116.24825

Comments